5 manieren om winst te behalen in de mobiele zoekresultaten

5 manieren om winst te behalen in de mobiele zoekresultaten


De gebruikers van Google gebruiken de zoekmachine steeds meer via de mobiele telefoon. Juist daarom moet de mobiele website geoptimaliseerd zijn voor de consument.


nieuwsbrief seo-search-183x133De organische vindbaarheid, oftewel Mobile SEO, is een belangrijk onderdeel geworden. Consumenten gebruiken steeds vaker de mobiele telefoon voor het zoeken naar informatie. Ben jij benieuwd naar hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw organische vindbaarheid toeneemt? Lees dan verder.

Bron: Frankwatching

 

1. Zorg voor een mobiele website!
Als je nog geen mobiele website hebt, is het raadzaam deze zo snel mogelijk te maken. Google heeft aangegeven de voorkeur te geven aan een responsive website en heeft hiervoor de volgende argumenten:

  • De content is makkelijk te delen via alle apparaten.
  • Google hoeft maar één website te indexeren in plaats van twee (desktop en aparte mobiele site), om dan uit te zoeken welke mobiel is.
  • Het risico op dezelfde content is aanzienlijk kleiner.
  • Het gebruiksgemak voor bezoekers met smartphones is beter.


2. Content = king
Content blijft een van de belangrijkste factoren voor een succesvolle mobiele website. Mobiele websitebezoekers hebben vaak een andere zoekvraag dan desktopbezoekers. Het verschil in zoekvraag betekent onder meer dat de content op de verschillende device’s moet aansluiten bij de verschillende wensen van de consument.

Barrieres mobiele website

3. Optimaliseer de laadtijd
Een snelle mobiele website draagt bij aan een positieve rating in de zoekresultaten van Google, maar heeft bovenal een positief effect op de gebruikerservaring van bezoekers. Om je hierbij te helpen, heeft Google de PageSpeed Insights tool ontwikkeld. Vul je website in en laat Google jouw mobiele website analyseren o snelheid.

4. Locatie, locatie, locatie
Een locatie kan grote invloed hebben op de online vindbaarheid van je site in Google. Vanuit de locatiebepaling van mobiele telefoons laat Google de dichtstbijzijnde relevante zoekresultaten zien. Om je bedrijf als locatie te vermelden in Google, vul je de Google+-bedrijfspagina zo volledig mogelijk in, zodat Google alle informatie kan gebruiken bij het tonen van jouw bedrijf in de zoekresultaten.

5. Veelgemaakte fouten bij de techniek
Op technisch vlak is er nog veel winst te behalen. Houd rekening met de onderstaande veelgemaakte fouten:

  • Geblokkeerde JavaScript-, CCS- en afbeeldingsbestanden: zorg ervoor dat de Googlebot jouw Javascript-, CCS- en afbeeldingsbestanden kan lezen (crawlen).
  • Niet-afspeelbare inhoud: zorg ervoor dat alle bestandstypes kunnen worden afgespeeld op mobiele apparaten.
  • Onjuiste omleidingen: als je gebruik maakt van een mobiele website met afzonderlijke url’s, moet de gebruiker doorgeleid worden naar de mobiele pagina van de website.
  • 404-meldingen uitsluitend voor mobiel verkeer: zorg ervoor dat mobiele gebruikers niet terecht komen op pagina’s die niet geoptimaliseerd zijn voor mobiele bezoekers.
  • Niet-relevante crosslinks: als je een aparte mobiele website hebt waarbij je gebruik maakt van afzonderlijke url’s, moeten er links aanwezig zijn naar de desktop-site en andersom.

Nationaal E-mail Onderzoek 2015

Nationaal E-mail Onderzoek 2015

Blinker presenteert alweer de derde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Dit jaarlijkse onderzoek beperkt zich niet alleen tot e-mail, maar kijkt ook naar andere communicatiekanalen zoals Facebook en Whatsapp. Het einddoel van het onderzoek is: ‘het in kaart brengen van het e-mail en social media gebruik van Nederlanders om marketeers te helpen betere beslissingen te nemen’.

In totaal zijn aan 2.036 respondenten van 14 t/m 65-plus 28 vragen voorgelegd. De antwoorden op die vragen helpen marketing- en communicatieteams keuzes te maken en prioriteiten te stellen als het gaat om de inzet van e-mail- en andere marketing- en communicatiekanalen. In de onderstaande infographic zijn de belangrijkste resultaten weergegeven.

Bron: Blinker

Zakelijke website infographic_2015

Real time marketing

Real time marketing op social media

Inhaken of afhaken?

Social media en inhaken op actuele situaties; het lijkt onlosmakelijk met elkaar verbonden. Grote merken als Heineken, Oreo en KLM staan bekend om hun grappige en scherpzinnige posts op social media die hen veel extra aandacht oplevert. Ondertussen verwacht het publiek ook van dit soort bedrijven dat ze inhaken op actuele situaties. Maar in welke situatie maak je een inhaker? Wanneer haak je in en wanneer haak je af?

Wat is een inhaker?
‘Een reclame-uiting waarvan het centrale thema verwijst naar een actuele gebeurtenis, nieuws of een trending topic.’ aldus inhaakspecialist Gonnie Spijkstra. Bedrijven die inhaken op onderwerpen die ‘het gesprek van de dag’ zijn en dit goed doen, kunnen onderdeel worden van dit gesprek. Dit levert extra aandacht op en vaak ook sympathie voor het merk. Er wordt ook wel gesproken over ‘newsjacking’ of ‘real time marketing’.

Ook kunnen bedrijven op elkaars berichten inhaken. Een bekend voorbeeld is het één-tweetje tussen Chocomel en KLM.

Bereid je voor
Bereid de zaken die toch wel een keer gaan gebeuren goed voor en leg ze op de plank. Op die manier heb je minder vaak de stress van het snelle inhaken.

Als Maxima zwanger is, heb je negen maanden de tijd om aan je inhaker te werken. Mocht op de dag van de bevalling blijken dat Maxima een vierling heeft gekregen, dan kun je altijd nog rennen.

Bekijk hier een infographic. Deze helpt je snel een beslissing te maken: ga je inhaken of afhaken?

(bron: Frankwatching)

Infographic Real Time Marketing

Infographic Bloggen

Agora Theater, Bioscoop & Congrescentrum

Agora biedt voor iedere zakelijke bijeenkomst een eigentijdse en inspirerende omgeving. Ons prachtige, kleurrijke en spraakmakende gebouw vormt het ideale decor voor congressen, vergaderingen, feesten, tv-opnames en productpresentaties. De diverse multifunctionele theater- en bioscoopzalen en foyers bieden eindeloze mogelijkheden. Voorzien van alle technische faciliteiten én een uitstekende catering.

Contact

Agorabaan 12
8224 JS Lelystad
Tel algemeen: 0320 - 239230

Tijdens de zomervakantie gelden de volgende afwijkende openingstijden: Dinsdag t/m vrijdag: 13:00 – 16:00 uur.

Contactpersoon: Jennifer van Dijk
Tel: 0320 - 239242
Email: j.vandijk@agora-lelystad.nl

Nieuwsbrief

Ja, ik blijf graag op de hoogte:


ManVrouw